liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

zondag 30 januari 2011

beetje bidden en veel quilten

Het voordeel als je quiltspullen via internet koopt is, dat je ook weleens LEUKE post krijgt!!!!!
Zoals zaterdag bijvoorbeeld....maar liefst twéé belastingbrieven...eentje voor de wegen belasting en eentje voor de gemeentelijke belastingen.
En natuurlijkis dat altijd  weer een gevalletje burgertje pesten want natuurlijk is het weer gestegen.....jammer, had ik ook een aantal lapjes voor kunnen kopen om me van de straat te houden.....
Maar goed...er zat gelukkig óók een andere bekende enveloppe bij:

tadaaaaaaaaaaaahhhhhhh!!!!!!

The great part from buying quiltstuff on the internet is that you're getting some NICE  mail to once in a while.
Like saturday for instance, we've had two enveloppes from the taxes, one for the car and one for the government.
And they're real good in teasing citizens course the amounts to pay have been going up  again.
It's a shame if you imagening how many fabrics I could have bought for that!!!! Would have kept me busy quilting to.....
But..luckely, there was a wellknown envelope with it to.......

Met daarin..........de prayerflags van moda...kleine vierkantjes van 5x5 inches

Consisting .....prayerflags from moda.....5x5 inches squares....

Ze zijn beslist erg mooi!!!!
maar eigenlijk was ik erg gecharmeerd door de naam...prayerflags....roept herinneringen op aan een aantal jaar geleden.
Vakantie in nepal....de meest indrukwekkende reis voor mij ooit.........zucht, ik heb nog steeds heimwee.
De gebedsvlaggen zie je daar heel veel..ze symboliseren gebeden die door de wind naar de hemel worden gezonden.
Ik heb daar toen ook gebedsvlaggen gekocht, voor 's zomers in de tuin.
En met mijn verjaardag hang ik ze nog weleens in de kamer. 
Tja, na een bepaalde leeftijd heb je misschien meer behoefte aan gebeden dan aan felicitaties hihihihihihih!!!!!!


Surely they are very beautiful!!!!
But eventualy I was very impressed by the name.......prayerflags.......calls up some sweet memories of a few years ago.
Travel to Nepal.....my most impressive journey ever.....sigh....still homesick for it.
You can see a lot of prayerflags there.......symbols for prayers send to heaven by the wind.
I bought some there to, hang them in the garden during summer.
And on my birthday in the room.
I suppose after a certain age you want prayers rather than congratulations for your birthday hahahahah!!!!!!

terug naar de werkelijkheid van alledag.
Mijn schoonzus moest door omstandigheden twee keer kort achter elkaar verhuizen en had me gevraagd zolang voor haar bamboeplant te zorgen.
Tuurlijk doe je dat........met als groot voordeel dat het dan kán gebeuren dat ze in haar nieuwe huis geen plaats meer ervoor heeft en hij nu dus permanent bij ons woont!!!!!!!
Ik kreeg hem in een perfecte pot , maar helaas werd die poreus en begon te barsten door het vele water dat een bamboe nodig heeft.

Dus een nieuwe pot gekocht en samen met DH omgepot vanmiddag
Nu staat ie te stralen in zijn nieuwe pot ( ja duh...de bamboe natuurlijk, niet DH)

Hopelijk overleeft hij de operatie!!!

Back to the normal daily life.
Because my sister in law had to move house twice within a short period she asked to take care of her bamboo plant for a while.
Ofcourse I agreed to do so. When she had moved to her new house she didn't have room anymore for it so I could keep it.
When she brought it, it stood in a perfect pot, but after a while it started bursting due to the enormous amount of water a bamboo needs.
So we went buying a new pot and DH and I put it over.
So now it's standing happily in its new pot ( The bamboo I mean...... not DH)
Hopefully it survives the operation!!!


En natuurlijk begonnen aan mijn nieuwe quilt, de cosmatiring.
Patroontjes overgetekend op freezerpapier.

And started my new quilt....the cosmatiring.
First transferring the patterns to the freezerpaper.

vervolgens de foundations uitgeknipt.....eigenlijk met pijn in het hart want ik ben altijd zó zuinig op mijn boeken en zou er nooit in knippen.
Nu zijn de foundations er speciaal voor gekocht maar toch deed het haast fysiek pijn toen ik de schaar erin zette.

Then I cut out the foundations, it hurts almost physicaly because I'm always very carefull with my books and I would never ever cut from a book.
Now I know I specially bought the foundations fot this purpose but still..........

En dan........mijn eerste foundation/paperpiecing!!!!!!!!

And then.......my very first foundation/paperpiece ever


Snel daarna nóg een stukje af.......

very soon after another piece finished.......

hahahaha....nee zo flauw ben ik nu óók weer niet........om van  élk stukje een foto te plaatsen.....
Maar deze mag wel weer.

Hahahahhah.....no I'm not that crazy....to show a photo of each and every little piece.........
But this one is allowed again.

Istie goed of istie goed???!!!!!
ben reuzetrots op mezelf....
Deze heb ik dus gisteren afgekregen.

Isn't it gorgeous????!!!
I'm really proud of myself......
This I got finished yesterday.

Dus vandaag weer vrolijk verder met ring twee........deze bestaat uit 48 delen, bestaande uit allemaal kleiner stukjes.
Heleboel teken-  en  -knipwerk dus.
Zó klein zijn die stukjes dus.

Today firmly starting on ring two........consists of 48 parts, each divided in a lot of smaller pieces.
So a lot of drawing and cutting to do.
That's how small the tiny pieces are.


Vlug op de stof strijken dan maar voor er grote hondenbeesten met lange, kwispelende  staarten langs lopen.....

I have to iron them on the fabric quick before some big tailwaggling animals come by.......


Trouwens, zien jullie dat overbekende strijkplankje van die geel/blauwe winkelketen?
Ik vind het prachtig hoe je dat ziet terugkomen in blogs van over de hele wereld!!!!!!
Enfin, de stukjes zijn gestreken, geknipt en...omdat ze zo klein zijn heb ik ze netjes verdeeld in bakjes.
Fien kan beginnen!!!!!

By the way, did you notice the very wellknown little ironingboard from the blue/yellow shop?
I love it how you can find it on blogs from all over the world!!!!!!
Oh well, the pieces are ironed, cut and...because they are so small I have put them in boxes.
Fien can start sewing!!!!!!!



Een klein wonder wederom...het werkt prima, dat foundationpiecing!!
Ik ben gestopt om nog even aan mijn blog te werken. maar ik ben inmiddels op 1/3 van 1/4 van deze tweede ring ( dit even voor de wiskundigen onder ons)

Again a little wonder....that foundationpiecing works great!!!!!
I stopped for writing here on my blog, but I'm already as far as 1/3 from 1/4 of this second ring (this is for the mathematics here)



Groetjes: fien





3 opmerkingen:

Marie-José H zei

Amai Fien, je bent goed bezig. Spectaculaire start. Dit ziet er al vast heel goed uit.

Quilting-Els26 zei

Wauw Fien
Wat weer een kunstwerk word dit En je gaat als een trein.Waar haal je die tijd toch vandaan?En die belasting pff daar word je in jou gemeente niet vrolijk van. Maar gelukkig heb je dan ook de leuke post om het weer een heel klein beetje recht te trekken.

tiny zei

Geweldig wat een snelheid heb jij. En heerlijk die mooie enveloppe's, dat doet je de blauwe zo vergeten :) Hele mooie stofjes heb je gekocht. Hoop voor je dat de bamboe aanslaat. Succes er mee. Groeten Tiny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...