liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

dinsdag 11 januari 2011

over strijkijzers en honden

Het ziet er hier zo af en toe vrolijk uit moet ik zeggen...letters dansen in kleur en grootte over het scherm.
Sorry hoor, ben nog van alles aan het proberen.
En soms gaat dat niet helemaal zoals het moet....
 Maar goed, we hadden het nu eenmaal over strijkijzers en honden...een niet zo heel logische combinatie.
Alhoewel, hier in huis wel....als ik de strijkplank uitpak leg ik er altijd een handdoek onder omdat ik vaak knoei met het bijvullen van het strijkijzer met water.
Chanty is echter altijd te vinden waar ik ben......nu dus naast de strijkplank.

It looks like a bundle of joy here!!! Words are dancing in different colours and in different sizes over the screen!!!
Sorry for that but I'm still trying out all kinds of options and it doesn't always work out well.

But that's not what I wanted to write about...I wanted to write about irons and dogs, it doesn't look like a logical combination but I can asure you it is here in my house!!!
when I take out my ironingboard I always place a towel underneath it because I love to spill water when I fill up the iron.
Chanty always goes where I go so she comes and lays under the ironingboard !!!!!

Ik heb ook een reisstrijkijzer om mijn quiltwerk te strijken...ooit gekocht voor €4,00 op een rommelmarkt!!
ik kan er niet meer zonder, zo handig als het is!!
Alleen had ik er vlieseline mee op stof gestreken en dat was niet helemaal goed gegaan...
Het plakte van alle kanten.....maar dan op het strijkijzertje.
allerlei tips opgezocht en uitgeprobeerd maar helaas.......niets werkte.
Ik zag het alweer voor me....wachten tot ik de auto weer tot beschikking had en dan een nieuwe kopen.....maar dan moest ik toch weer een hele week wachten en ach ja , wat zijn wij quilters toch geduldig....nee, nee, het moet dirékt.
En ach ja,,,ik kan er niet meer aan verpesten dus probeer ik eens met vloeibaar schuurmiddel.
En ziedaar...

bijna nieuw!!!!!!!

I also have a small traveliron for my quilting works, I once bought it for about $3,00 on the fleamarket.
I can't live without it anymore!!!!
But I ironed some fusible web with it and that didn't work out well.
Yes....it did stick very well....on the iron......
I looked up at all the tips I could find to clean it but nothing worked......
So I already decided I had to buy a new one....but it was my DH's turn with carpooling so I had to wait for at last a week before I could go to the shop .
And we all know how patient quilters are......NOT!!
And I couldn't ruin my iron no more than it was already...so I decided to try some abrasive cleaner (cif or vim it's called abroad I think).
and see and wonder.....it looks like new!!!!!


Een vriendin van mij zag mijn blog en zei meteen: "Hee,ik mis een hoop quilts van je!!!!"
En zij kan het weten........want deze heb ik een keer voor haar gemaakt!
Ze is gek op giraffen...das wel duidelijk denk ik

De tags zaten er toen nog in, hij was nog niet helemaal doorgequilt.
A friend of mine saw my blog and said: 'I miss a lot of your quilts"
And she knows all about it, because I made this one for her.
Can you tell she's crazy about giraffes?
You can still see the tags in it because it wasn't quilted  when I took the picture.

Ik ga er voor vandaag weer vandoor......maar niet zonder waarschuwing:
Wees braaf want ook als ik er niet ben wordt er toch op je gelet!!!!!

I'm leaving you for today, but please be warned:
Be good ....because somebody is watching you, even when I'm not here!!!!!!!

Groetjes: Fien

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...