liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

donderdag 3 februari 2011

vrijdag 13e

ja ja...ik weet ook wel dat het vandaag woensdag 2 februari is....
Maar ik wilde het nu even over een vrijdag de 13e hebben, want het begint erop te lijken dat ik erdoor achtervolgd wordt.

Nee nee , nou niet meteen zo dramatisch....
Kijk, het zit zo.....ik ben op een vrijdag de 13e geboren....lang geleden.
En al die tijd kwam ik niemand tegen die ook op een vrijdag de 13e geboren was.....óf niemand durfde iets te zeggen.
Toen ik mijn quiltvriendin net ontmoette op internet maakte ze de opmerking dat ze eigenlijk toch wel een speciaal persoontje was (hahahaha)...ze was namelijk op vrijdag de 13e geboren.
Ik heb haar dus snel van haar waanideeën afgeholpen...wat speciaal, nee dan moet je met wat beters komen, want ik ben ook op vrijdag de 13e geboren.
Oh ja...en voor ik het vergeet , mijn 5-jarige buurmeisje ook trouwens!!!!!!!!
Tja......daar sta je dan see.....maar je bent op een andere manier toch heel speciaal hoor ;-)

well ok, I do know today it is wednesday 2 februari.
But I wanted to tell about friday 13th...because it seems to haunt me lately.
No no...not in such a dramatic way...
it's like this.....I'm born on friday 13th....a long time ago.
Now all that time I never met a soul who was also.....or they were afraid to tell....
Then I met my quiltfriend through internet and she said she was kind of special ( hahahaha) because she was born on friday 13th!!!!!!
I helped her from her delusions...why special?? you need to come with something far better then, because I'm born on friday 13th to.
Oh...and before I forget, my 5 year old neighbor-girl also......
yep, dear friend........that's life.....but come on, you're special in an different way ;-)

Nou zit ik ook op een borduursite met overwegend ietwat maffe mensen........
Die feliciteren me al bijna een jaar lang elke dag met mijn verjaardag...ik leg dit niet uit, is een té lang verhaal.
Maar soms zijn er dan nieuwkomers die het allemaal nog niet zo snappen.
Zoals vandaag: ze had me toch al gefeliciteerd, hoe kwam het dan dat het weer gedaan werd?
iemand legde uit dat ik eigenlijk op 13....jarig ben.
Oh, gaf ze als antwoord....toevallig, ik ben op dezelfde datum jarig.......maar ik ben wél op een vrijdag geboren!!!!!!
Ik vroeg haar welk jaar en toen bleek dat ze ook van 1959 is.....ze is dus zelfs op dezelfde DAG geboren!!!
Is dat toeval of niet!!!!!!!!

I 'm member of a dutch crosstitchsite to....with  mostly a little crazy people......
They  me congratulate me each and every day for my birthday...already for almost a year.
I won't explain it all, because then my story gets to long.
When there are newcomers, they don't understand and ask for an explanation.
Like today...somebody new said she already did congratulate me, howcome it had to be done again????
Someone answered My birthday is on 13........
Oh..she said...so is mine, but I'm born on an friday!!!!!!
When I asked her  in which year...she answered 1959....so she is actually born on the same DAY as I am......
Now what a coinsidence!!!!!!!

natuurlijk heb ik nog gewerkt aan mijn ring.
dacht ik bij de eerste nog dat het allemaal eigenlijk heel gemakkelijk was....de tweede vond ikzelf wel moeilijker.
Dit gaat dan ook iets langer duren denk ik, maar goed, hij is dan ook groter dan de eerste.
Ik werk maar zo snel mogelijk want wij quilters weten precies hoe het gaat met zo'n quilt.
je begint overenthousiast want je wilt werken met de nieuwe stoffen/kleuren/patronen.
eerste blok is nog uitproberen en joh wat ben je blij als je ziet hoe mooi die wordt.
Tweede blok gaat al wat beter....
Dan wil je zien hoe het eruit ziet met een paar blokken aan elkaar.......Mooi!!!!
Nog een paar blokken.....weer......er komen barstjes in het enthousiasme.......
Als je 45 van de 94 blokken af hebt komen ze je de neus uit.......UFO........ik begin aan een volgende quilt!!!!

Ofcourse I've been working on my ring.
The first one was quite easy I thought.....but the second one takes a little more work I discovered....
But ok, its bigger to.
I try to work as fast as I can because we quilters know exactly how things are going.
You start on a new quilt and you're very enthousiastic........new fabrics/colours/patterns.
Then try the first block and you feel great as it turns out to be perfect!!!
Second block...even faster........
Then you want to see how it looks when a few blocks are sewed together........great!!!!!
A few more blocks........and again......the excitement starts cracking......
when you've finished 45 of the 94 block you get so bored of it all.........UFO.........I start a new quilt.

nee, daarom naai ik zo snel dat ik klaar ben voor de zin over is hhiihihihihihi
Ik zit nu op bijna 1/3 van de tweede ring

En DH was blij eindelijk eens iets anders te zien dan vierkanten en driehoekjes!!!!

That's why I'm sewing so fast...so I'm finished before I want to stop hihihihihihi
I've got almost 1/3 of the second ring now.
And DH was very happy to see something else than squares and half squares at last!!!

Nu ik weet hoe het paperpiecing in zijn werk gaat krijg ik al visioenen van new york beauties en compassen.
En helemaal verliefd ben ik op deze: van Judy niemeyer.

De bali weddingstar!!
Schitterend toch....wie weet, komt het er nog van.
Nou heb ik wel een groot hart en ben dus vaker écht verliefd op quilts........

Now that I know how paperpiecing is being done, I get visions of new york beauties and compasses.
And I really really really love this one from Judy niemeyer.
The bali weddingstar.
Isn't she a beauty!!!!
Who knows....one day........
But then again, I've got a big heart and am really really really in love with more quilts.....

groetjes: fien



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...