liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

zondag 15 mei 2011

over een spooky boom en een ontplofte hond

Wauw....mooie titel, al zeg ik het zelf!!!!! ;-)
Dit schept verwachtingen......van een blog die leest als een thriller!!
Helaas, zó spannend is mijn leventje nu ook weer niet.
De spooky boom kom ik tegen als ik over de hei wandel....er staan al waarschuwingsborden voor de processierups...een hinderlijk beestje.....
When walking my dogs I pass this (dead) tree.
Suppose its done by the processionary caterpillar since there are sign placed to warn for them.
Looks a bit spooky now doesn't it???

Gelukkig staan er meer van deze bomen( acacia?)


Fortunately there are standing more of these trees!!!!

het ruikt heerlijk buiten door de bloemen aan deze bomen.
Normaal zouden die allang weg zijn door harde wind en regenbuien maar door het goede weer van de laatste weken hebben we alle tijd om ervan te genieten!!
Er staan er echt heel veel hier in de buurt, dus de hele wijk geurt alsof iemand eens flink met de toiletverfrisser heeft lopen spuiten........maar dan veel lekkerder!!!!!!
It smells delicious outside because of the flowers these trees are baring.
Normally they would have been gone because of the hard wind and the rain in this time of the year, but it has been lovely springweather for the past weeks so we have had a lot of time to enjoy it!
There are a lot of them in this neighbourhood, so it smells like someone has sprayed with toiletfreshener ....but then a lot better!!!!


En nu dan de ontplofte hond!
Zo ziet Chanty eruit als ze net gewassen is........
Chanty looks like she exploded........
but she only has been washed!!!!!!


En nu over naar wat normale dingen.....voor het eerst in mijn  leven heb ik zelf brood gebakken!!!!!
Niet eens in een oven, nee, want deze kreeg ik van iemand die hem zelf nooit gebruikt ( gelukkig!!!)
And now some normal things....for the first time in my life I baked a bread!!!!!!
Not in my oven, no, because I've got this one from somebody who didn't use in anymore ( lucky for me!!)

En dit was het resultaat!!!

Jammer voor jullie bestaan er nog geen geur- en smaakfoto's!!!!!!!

This was the result...

Unfortunately for you smell- and taste photo's don't exist!!!!!!!

Tot slot heb ik me thuis nog een tafeltje toegeëigend en er mijn eigen hexagontafeltje van gemaakt!!!!
lekker voor bij de tv!!
En dan zijn er natuurlijk nog altijd van die wijsneuzen die dan de opmerking plaatsen dat dit toch écht wel een rechthoekig tafeltje is.........
Maar in ieder geval kun je wél zien dat er gewerkt wordt in huize Fien!!!!!!



I took a little table and declared it my hexagontable!!
Great for when I want to watch tv while sewing!!!!
And ofcourse there will always be some smartass who comes to tell me this table is a rectangle for sure............
But in the meanwhile it makes you clear that there is some hard working done in Fiens house!!!!!!

Groetjes: fien


5 opmerkingen:

Kathinca zei

Dat zelf gebakken brood was zeker erg lekker??!! Er gaat weinig boven eigen gebakken brood. Heerlijk wanneer het nog een beetje warm is en de boter er op smelt!

Zo'n was en ontplof hond heb ik hier ook lopen. Grappig gezicht is dat altijd.

Hoe gaat het met je tweets?

Carla zei

Makkelijk hè, die tafeltje?
Ik heb het ook omgedoopt tot handwerktafeltje.

Terray zei

Gaat jouw hond ook zo rollebollen over de grond wanneer hij gewassen is. Onze hondjes rennen en rollen het hele huis door hihihi.
Lekker he zo'n zelfgemaakte broodje. Ik heb ook zo'n machine alleen de laatste tijd bak ik geen brood meer (toch maar eens wat vaker gaan doen want het is ozo lekker) Ik heb m onlangs wel gebruikt om het deeg van de pizza te kneden, dat gaat ook hartstikke goed!

Groetjes
Tertia

Marie-José H zei

Nu snap ik waarom ik niks meer hoor. Je hebt het druk met spooky bomen en ontplofte honden;-)En ik zie dat je hexjes alweer gegroeid zijn.
We hebben jaren brood zelf gebakken. Heerlijk. Groot nadeel: neiging een snee meer te eten dat goed is;-)))

quiltfien zei

Nou Kathinca......de tweets zijn even met vakantie, maar niet meer voor lang ....ze moeten er snel weer aan geloven!!!!
Hahha Tertia.....die van mij rollen wél na het wassen, maar dan wel door de eerste de beste vieze stinkplek die ze kunnen vinden, dus geloof maar dat ik ze heel goed in de gaten houd als ze net schoon zijn!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...