liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

zaterdag 31 december 2011

ben er nog

ja hoor, Fien is er nog steeds.
Maar zoals ieder ander druk bezig met de feestdagen.....alhoewel....druk...gewoon bezig!!
Fien doet al jaren niet meer aan kerststress..
Gewoon...alles een beetje zoals altijd en dan  met maar een tikkeltje extra.
de tijden van volgevreten kerstdagen , moe van het binnenhangen liggen al heel lang achter ons.
Minder is vaak meer....ook met kerst.

O yes...Fien's still here.
But as everyone very busy during the holidays.....although very......just busy I mean!!
Fien stopped having christmasstress years ago.
Just acting normal with a a tiny littlebit extra.
The christmasdays we used to have.....all day long eating and sitting inside......have passed already some years ago.
Less is more.......sure that's the same with Christmas.

Komt nog bij dat DH niet kon eten door pijn aan zijn tanden.
En ik goed ziek werd...na het eten van een boterham!!!!!!!
Dat was dus kerst.....hopelijk gaat het oud-en nieuwjaarsdag een stuk beter.
We maken er een indonesische avond van........allemaal zelfgemaakte-door-ons-gekochte-snacks!!!
Normaal maak ik dat zelf, had dat ook beloofd.....maar heb er geen zin in en er is hier een goede toko in de buurt...

Plus Dh couldn't eat because his teeth hurt.
And I got sick after eating a sandwich.
So far for christmas...hope it will be better on newyears eve!
We're making it an indonsian night.....indonesian-selfmade-snacks-bought- by- me!!!
Normally I prepare them myself, but that's a lot of work and I didn't want to do this now.....and there's a very good toko in the neighbourhood.

Maar ik ben wel aktief geweest met quilten!!
Mijn tafel is allang niet meer geheel leeg


en de rommel groeit ook snel weer aan!!!


But with quilting I'm very active!!!
My table isn't empty anymore
and the stuff is growing very fast........

Het springt zelfs van tafel naar tafel, omdat ik afwisselend in de keuken en in de kamer werk
It's even jumping from table to table as I tend to work in the room as well in the kitchen

Dan bereid ik weer een paar stukjes voor...
die dan mee de kamer ingaan zodat ik onder het kijken naar de tv ook kan appliqueren.
Voordeel van vrouw zijn....je kunt meerdere dingen tegelijk....multitasking is het moderne woord hiervoor ;-)



I prepare a few pieces and take them with me to the room, where I can stitch them while looking tele.
One of the advances  of being a woman...the capacity of multitasking ;-)

Nog steeds aan dezelfde geheime quilt hoor!!!

still working on the same secret quilt!!!!!

soms gaat er iets een beetje mis!!
Ik snap nog steeds niet hoe dát nou weer kan gebeuren??
Misschien een stukje potlood op het papier blijven plakken?
Gelukkig is het op en naast het freezerpapier en niet eronder....nu kan ik het gewoon gebruiken....


sometimes things do go wrong.
I still don't get how this could happen??
maybe a little piece of the pencil stuck on the freezer
fortunately it's only on top of the freezer and aside of the fabric I need to use
So I think it will give no problems sewing it like that....

vergeet ik nog bijna om mijn kerstkado te laten zien......
deze had ik gevraagd......nee, niet voor de carnaval (waarschijnlijk ben ik de enige limburger die zó weing voelt voor carnaval)
nee...de stack&whack heeft me gegrepen...en hiervoor wil ik deze ook gaan gebruiken

I almost forget showing the christmasgift I asked for...and recieved ofcourse.
They're often used during mardigrass as a masquerade .
but I'm probably the only one living in this southern part of the netherlands who doesn't like mardigrass...
No....it's the stack&whack that's gotten me.......and I wanna use these dutch farmerhandkerchiefs for that cause....

Omdat ik morgen en overmorgen bezoek krijg voorzie ik al dat ik dan niet meer online kom.
Dus daarom nu alvast:

een gezellige jaarwisseling en een veilig en gezond 2012!!!

I probably won't be online anymore tomorrow as I'm getting visitors.
So I wanna say it  to you right now:

Have a great newyears eve and a very happy and healthy 2012!!!!!!

Groetjes: fien


1 opmerking:

Marie-José zei

Wat wordt je.....mooi. Maar wat een werk zeg. Mijn 2 prints charm zijn helemaal af. Net op tijd.
Ik hoop dat we er in 2012 een leuk quiltjaar van mogen en kunnen maken. Met vooral veel prt en als het ff kan ook nog een aantal mooie affo's

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...