liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

maandag 12 december 2011

het schiet al op

Eigenlijk gaat het best wel snel met de stack& whack.
Een beetje chainpiecing doen
et voila....de hexagons zijn weer wiebertjes geworden

Het gaat nu zo snel dat de naald van de naaimachine al begint te roken......vandaar dat ze het ook wel de "smoking needle "techniek noemen!!!!

In fact the stack& whack is a very fast technique.
Doing a littlebit of chainpiecing.
And the hexagons turn into a diamond.
And I no longer ask myself why they call it the smoking needle technique!!!

En nieuwsgierig als ik ben naar het resultaat hang ik ze maar meteen op mijn designwall ( van €3,00/mtr fleece en een oude stok)
ik moet natuurlijk wel weten in welke  volgorde ik ze moet vastnaaien

Ofcourse I'm very curious how they turn out to be so I hang them on my designwall ( made of €3,00/mtr fleece and an old stick)
Surely I need to see in which way I have to sew them together.

Tis wel een patroon met een massaheleboelveel puntjes.
Dus de truuk die ik gebruikte bij het snijden gebruik ik ook weer bij het naaien van de puntjes.
Ik steek eerst een speld recht in het midden van de punt.
it's a pattern with quite a lot of points.
So the trick I used with cutting the fabrics I use for the sewing as well.
At first I stick a pin right in the middle of the point.

Links en rechts hiervan steek ik een speld vast en pas daarná steek ik de middelste speld ook helemaal vast
I stick a pin on the right and the left and only after that I stick the one in the middle in its place proparly.

En vervolgens krijg ik hele mooie puntjes in mijn werk.
Eerlijk gezegd ben ik afentoe een beetje slordig en gaat het nog een beetje mis, vooral als ik heel erg moe ben maar gewoon niet wil stoppen.
Maar het meeste ziet er nu toch wel perfect uit.
en dan.....bij tentoonstellingen en in tijdschriften kijken we heel vertederd naar antieke quilts.
Daarbij vergeven we de maaksters daarvan scheve naadjes, afgeknotte puntjes en weet ik veel wat nog meer voor onregelmatigheden.
Waarom zijn we dan zo hard tegen de quiltsters van vandaag??
Als onze quilts over pakweg 80 jaar nog bestaan worden ze misschien ook weer met meer tederheid bekeken.


and then I get neat points in my work.
To be honest it doesn't work always as good as it should do with me...as I'm not always a neat worker, especially whem I'm tired and still want to go on!
But most of it looks quit perfect right now!
And besides that....when we go to exhibitions or look in the magazines at antique quilts we forgive their makers the not so straight seams, the non-perfect points, and other irregularities.
Why are we so hush to modern quilters then?
When our quilts still exist in say about 80 years I hope they will be looked to with the same tenderness.

Maar wie weet hoe die toekomst er dan uitziet.
Volgens sommigen gaan wij over niet al te lange tijd als heel intellectuele  lichtpuntjes door het leven.
Zonder stoffelijk lichaam....
Hmmmm, weet niet.......denk dat ik toch liever niet zo wijs ben met wél een stoffelijk lichaam......wordt moeilijk quilten anders........

But who knows how the future may looks like.
Some people believe in a short while whe're going on through life as little,  very intellectual lights.
No material body anymore.
Hmmmmm, don't know wether to like this or not.....I'd rather go on in a normal body and less wise.....hard quilting otherwise.......

terug naar het heden.
Zover ben ik nu...op de helft!

Back to the present.
That's how far I am right now...halfway!!!

kijk, zo heb je een quilt wel wat sneller af als met de maat hexagons van de sarahs garden waar ik mee bezig ben.

A quilt gets a sooner finished with this size of hexagons as with the ones I'm using for my  aunt Sarah's garden.

iets heel niet-quilterigs nou.
Ik heb mijn kerstkado al gekregen van DH.
Nouja van DH, we hebben elk de helft betaald!
Hij was flink afgeprijsd en gelukkig waren we nét op tijd.
Het was de laatste in de winkel waar we hem gekocht hebben...tja, voor díe prijs.....


something non-quilting yet.
This is the christmaspresent I've got from DH.
In fact we each paid half of it.
It was on sale and fortunately we were just in time because it was the last one.

Een ander kadootje werd gemaakt door mijn quiltvriendin.
Ze is, natuurlijk, helemaal into the husqui, haar nieuwe borduur-naaimachine.
en tja....dan moet alles natuurlijk even wijken voor het plezier van het experimenteren met al dat nieuwe!!!
Maar het gaat al heel goed, dat blijkt wel.
en het is een schitterend om zo'n machine aan het werk te zien

another present was made by my quiltingfriend
she's , ofcourse, all into the  husqui, the new embroidery-sewing machine she bought.
everything else is lying still now because she is learning to manage the new machine!!!!
But she's doing very well already.
ánd it looks awesome to see her machine work!!!

groetjes: fien

3 opmerkingen:

Shirley zei

Sodeju jij gaat als een speer! LOL smoking needle, is het dat wat ik rook? Niets zo vermoeiend dan perfect willen zijn, ik heb het dan ook maar opgegeven, hoewel, bij puntjes kan ik een behoorlijke zeikert zijn voor mezelf. Vooral als het een hal- geval wordt, waarbij men met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Annemieke zei

Wow! hij wordt echt heel mooi....
Ik hou ook erg van felle kleurtjes, dus mijn mening is mss niet objectief maar wel gemeend! ;-)

Marie-José H zei

Tsjonge jij bent nog ff goed bezig geweest met je S&W. Ziet er schitterend uit.
En verder zou ik me maar niet te druk maken over een onstoffelik lichaam. We hebben nogal wat levens te gaan voordat we zo ver zijn:-)
En wat een mooi kaarsje zie ik daar::)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...