liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

woensdag 13 juni 2012

vooruit met de geit!!!!

 Ff mezelf onder de kont schoppen !
Vooruit met de geit:
het is weer hoog tijd voor een nieuw bericht.......
er is ook weer genoeg te melden.
Zo is de disneyquilt helemaal af en afgeleverd bij zijn nieuwe eigenaar.

So now I have to get myself blogging again.
Time for a new message....
there's enough to tell you.
like the disneyquilt....all finished and delivered to its new owner.

Vorige week heb ik em doorgequilt.
Terwijl de disneyquilt lag te wachten om" beschoten" te worden (met tags uiteraard) 
lag ook de mariner's watch op de strijkplank...er moet produktie gedraaid worden toch?
Last week I quilted the disneyquilt.
While disney was waiting to be shot at ( with the tags ofcourse)
the mariner's watch was lying on the ironingboard......must make production now don't I?

Voor het quilten gebruikte ik diverse technieken zoals het naaien langs een freezerpaper patroon.
While quilting I used different techniques like sewing around a freezerpaper template.

zie je hoe toepasselijk ik dat doe?
Ik heb ongeveer dezelfde handschoenen aan als mickey mouse!!!!

And watch me sewing all in style....I'm wearing mickey -mouse-style- mittens!!!!

Ineens herinnerde ik me dat ik toch ook nog ergens een quiltpounce had, heel gemakkelijk bij het doorquilten van niet al te grote patronen
Then at once I remembered I do have a quiltpounce....very usefull when quilting not all to big patterns.

Wat is het toch fijn werken aan zo'n leuke patronen.
Voor je het weet is de quilt dan helemaal klaar!!!
It's great fun working with such delightfull patterns.
Before you know the whole quilt is ready!!!

Voor het doorquilten had ik zwart garen besteld.
Toen het arriveerde bleek het meer donkergrijs te zijn.
Balen dus in eerste instantie.
Maar eigenlijk pakte het wel goed uit.
Het laat het stiksel goed uitkomen zonder té overheersend te zijn, ik denk dat ik dit toch vaker ga toepassen.
I ordered black thread for the quilting and was disappointed when it arrived and turned out more dark grey.
But while using it I discovered it was beautiful!
It shows the pattern very well without being too dominant.
In fact I think I'm going to use this trick more in the future

Wat ik nou laat zien zijn de randpatronen......
I'm showing the borderpatterns now.

het middenstuk heb ik gequilt met diverse mickey en minny mouse figuren
the centre I quilted with different mickey and minny mouse patterns
De titel van de quilt is "dreaming beneath disney stars"
Een beetje afgeleid van het thema rond het 20-jarig verjaardagsfeest van disneyland parijs.
De ontvanger van de quilt is in mei nog daar geweest, maar helaas, er waren net stakingen.
Dat vergalde een hoop plezier natuurlijk.
Disney is altijd goed en leuk en fijn, dus dit past er eigenlijk niet bij.
Maar goed...ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen in frankrijk het beu zijn wat ze allemaal moeten incasseren door de crisis...moesten ze hier in nederland ook eens gaan doen!!!!!!
Maar degene die de quilt gekregen heeft gaat dit jaar echt nog wel een of meerdere keren terug...zo gek als ie is van disney.
Hij is 18 jaar, onze eigen Peter Pan.
Iemand schreef ergens zo mooi: het is een jonge volwassene met een kinderlijke geest.
Maar bovenal....hij is blij met zijn disneyquilt!!!!

The quilts title is "dreaming beneath disney stars"
It's from the 20th birthday from disneyland paris.
The reciever from the quilt has been there in may, but unfortunately people were striking in france.
Disneyland is all about being great, happy, problemfree so this doesn't feel right.
Ok........I can imagine that the people in france are getting so tired of the things that heve been done to them because of the crisis....they should do the same in the netherlands too some more!!!!
But the reciever will go once or twice more to disneyland paris this year, as he loves it so much!!!
He is 18 and our own peter pan.
Somebody wrote it down perfect: A young adult with a childish mind.
But above all......he is happy with his disneyquilt!!!!

En de mariners watch??
Daarvoor had ik ook garen besteld, maar de kleur was op.
Nu moet ik even gaan uitzoeken welke andere kleuren garen ik er nog bij wil om de enveloppe te vullen en dan bestel ik het ergens anders....

And what concerns the mariners watch??
I ordered some thread for it too, but they didn't have the colour I needed.
So it has to wait untill I looked what other colours I need to fill the envelope and then I will order somewhere else........

Ik was alweer een tijdje op zoek naar stof met vissen op.
Ik had al een stuk maar had nog meer nodig
For a while I've been searching for some fabrics with fishes on it.
I had a piece but not enough

Ik vond deze in amerika en bestelde
I found this one in the usa en ordered some

En dan komt de amerikaanse service weer om de hoek kijken.
Ze hadden een yard te weinig en wilden me als genoegdoening twee yards van een andere stof meesturen.
Omdat ik toch al ruim genomen had was dat voor mij geen probleem.
En kijk eens wat ik erbij kreeg!!!!
And then there's the american service again.......
They had one yard short and they wanted to send me TWO yards from another fabric instead.
Because I still have to decide how to make the pattern and therefor ordered some more I didn't have a problem with that.
And see what they send me!!!
isn't it gorgeous?

En let wel...het ging hier om flink afgeprijsde stof die ik besteld had!
En zo zijn er wel vaker amerikaanse verkopers die je een extraatje geven bij je bestelling .
Van de eerste nederlandse winkelier moet ik nog een extraatje krijgen..........
Maar het meest frappante vond ik nog wel de titel van de extra stof......en er is één lezer die helemaal begrijpt wat ik hiermee bedoel!!!!

This whole story is based upon fabrics that where on sale.
More than once I got a free extra from american sellers.
I still have to get my first extra's from a dutch shop I've  ordered from,
But anyway....what I thought  very exciting about the extra fabric was the title...and there is one reader of my blog who catches my drift on this one!!!!

In een ouder quilttijdschrift schreef iemand een verhaaltje over het gemak van de computer bij het quilten.
Niet écht bij het daadwerkelijke quilten natuurlijk maar bij het ontwerpen en/of passend maken van patronen.
Ze beschreef nog hoe blij ze was dat ze de patronen kon uitprinten op de goede grootte.....alleen toen nog in zwart-wit!!!
met onze moderne scan-printer-kopiëermachines gaat het allemaal nóg makkelijker.
Quilt en appliquerpatronen maak ik in een handomdraai volledig passend.
En wat dacht je van foundationpiecing?
Hup...op het goede papier afdrukken en aan het werk ( meer daarover in mijn volgende blog)

In an older quiltmagazine somebody wrote a story about how happy she was with the use  of the computer while quilting.
Not for the quilting itself ofcourse but for designing and making the pattern the right size.
She described how easy it was to print the pattern in the right size......but still in black and white those days!!!!
Our modern scan-printer-copieer-machines are even more easy!!!!
quilting and applique-pattern I make without further ado.
And how about  foundationpiecing?
Hopla....print it on the right paper and you can go to work ( more about that in my next blog)

Leuk als het allemaal werkt, maar leiden in last als je dan een nieuw modem krijgt van je provider omdat je te laks bent om over te stappen naar een andere provider omdat je al zolang tevreden klant bent.
En dan blijkt je draadloze verbinding het niet meer te doen omdat je een nieuw netwerknummer hebt.
Zoeken, zoeken, zoeken....zo moeilijk kan het toch niet zijn????
Nou...vrijwel onmogelijk tot je tot de ontdekking komt dat je nog een boekwerkje hebt met een hele gebruiksaanwijzing en kijk....idd is het een fluitje van een cent om alles weer aan de praat te krijgen!!
Gelukkig....ik kan weer!!!!!


Very nice as it works well. but big problem when you get a new modem from your provider.
And as it turns out the wireless connection doesn't work anymore because you've gotten a new networknumber.
Searching searching searching....it can't be that hard to get working again!!!
Well....it's almost impossible till you find out you still have a booklet somewhere with a manual and see........in no time it's working again!!!
I can use it again!!!!!!!!

Groetjes: fien











3 opmerkingen:

Grit zei

Ein wunderschöner Quillt.
Und ich sehe einen weißen Schäferhund Chanty. Ich liebe Weiße Schäferhunde und habe selbst zwei davon.
Sie sind auch auf meinem Blog.
Liebe Grüße Grit

Quilting-Els26 zei

Hoi Fien
Je Disney is prachtig geworden zeg !! Wat zal je vriend daar blij mee zijn...
Fijn dat je printer het weer doet ik had al het gevoel dat het niet lukte om hem aan de praat te krijgen omdat ik de mail nog niet had ontvangen...had ik zoiets van of ze is het vergeten of ze krijgt het nog niet aan de praat hahaha

Liefs Jeanine

Marit zei

Wat istie mooi geworden!!!!!!!zucht..... Had ik maar meer tijd om dat te leren, al zal ik je nooit kunnen evenaren. Als ik een beetje zou kunnen van wat jij doet....

Dat stofje sprak gelijk al aan, bij de eerste foto, begreep vervolgens helemaal waarom, hahahaha! *is nu jaloers* hihihi..

Goed dat je jezelf een schop onder het edel achterwerk hebt gegeven, begon je te missen!!! We moesten maar snel weer eens afzakken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...