liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

zaterdag 5 april 2014

confisqueren

Lekker, die vroege lente dit jaar!!
Kan er heerlijk van genieten.
Ik ben geen wintermens, nouja dat wil zeggen;
Ik houd wel van een mooie-open-vriesweer-dag-met zon, maar niet van gladheid en blubber bbrrrrrr.
Nee, dan de lente, mooi weer en wetende dat er geen sneeuw/gladheid meer kan komen voorlopig.
Ramen en deuren wijd open.
En als het even kan buiten in het zonnetje zitten quilten!!!
Alle spullen op een dienblad naar buiten.

I love the early spring this year.
Can really enjoy it.
I'm not a winterperson, well that is to say:
I like the winterdays when the sun is shining and it is freezing and the skies are blue.
But what I really don't like is when it's slippery bbbrrrr.
No, give me spring, beautiful weather and knowing there will be no snow for months to come.
Windows and doors wide open.
And then sitting outside to quilt!!
All my stuff taken outside on a tray.

Mijn lieve, oude Kaya links van me;
My deerest, old Kaya to my left.

En de kleine witte draak, kiyomi , aan de andere kant

And the little white dragon, Kiyomi,  to my other side.

Ja, je hebt het goed gezien...op mijn schoot ligt een berg bakstenen.
Fien is een muurtje aan het bouwen.
Gelukkig zijn het geen echte bakstenen want dat zou behoorlijke problemen opleveren voor mijn knieën.
Maar leuk is die stof wel....vind ik.
En daar gaan we weer; al te veel kan ik jullie hierover niet vertellen want dit is weer een wedstrijdquilt .
Saai toch eigenlijk, steeds weer die geheimzinnigheid op de blog.
Maar zo tussendoor ben ik ook nog met andere dingen bezig dus kan ik afentoe toch nog wat laten zien!!!!

And yes, you've seen it right....on my lap there's a pile of  bricks.
Fien is building a wall.
Fortunately they're not real bricks because I would have some severe problems with my knees if they were!!!!
But I think the fabric is lovely, don't you??
And know here we go again, as it is a competitionquilt I can't tell and show to much of it.
Boring it is, al those mysteries on my blog.
But I'm working on other things to so I can show you some other work once in a while.

Is het jullie al opgevallen op de foto hoe groot Kiyomi al aan het worden is!
Ze groeit gelukkig echt als kool!
Kaya heeft er haar pootjes aan vol om te helpen met de opvoeding!

Did you notice how big Kiyomi is growing ??
Like we say in dutch; she's growing like cabbage!
And we're happy about it considering her bad start.
Kaya has a lot of work to help raising her!

Zoals jullie al zagen heb ik het  dienblad geconfisqueerd om mijn gereedschap mee naar buiten te nemen.
Dit is niet het eerste wat ik me zo toe-eigen hoor.
Met al mijn handwerkhobbies door de jaren heen groeit de behoefte aan bergplekken voor mijn materialen.
Liefst altijd binnen handbereik, of ik nu aan één project werk of aan tien.
Het begon zo ongeveer zo, met dit bescheiden doosje...past bijna op één hand.
As you saw I took the tray to bring my tools outside.
It's not the first time I  claimed something to store my materials.
Because of al my crafthobbies  the need for  storaging  grew throughout the years.
Preferably so close to me I can reach for it immediatly, no matter if I'm working on one project or ten at the same time.
It started out like this, a modest little box...fitted almost on one hand.

Maar grotere projecten vragen ook grotere middelen:

But bigger projects ask for bigger solutions.

En uiteraard moet het soms ook nog meegenomen kunnen worden;

Ofcourse it has to be taken "on tour' sometimes....


En ineens is die doos toch ook weer te klein en komt er een grotere mand

And then, out of the blue, the box is too small and we need a bigger basket.

Maar die naaibox is toch eigenlijk ook wel handig om veel in op te bergen.....en nog leuk ook!!!

But this sewingbox comes in handy to put away lots of small things.......and it looks cute to

En dit is nog maar in het kort weergegeven.
Er zitten nog wat dozen en tassen tussen en inmiddels zijn er zelfs al boekenrekken en kasten gevuld.
Kennen jullie dat ook?
Ik moest er eigenlijk aan denken toen ik deze foto van ebay plukte...

And this all is  written in short.
There were more boxes and bags inbetween and now also bookshelfs and cupboards are filled.
You know the issue??
I was thinking this all over when I picked this picture from ebay.......

Overigens heb ik dat t-shirt van ebay niet gekocht hoor.
Ik ga niet te koop lopen met mijn slechte gewoonten!!!

By the way; I didn't buy this t-shirt from ebay.
No way I'm gonna show off  my bad habbits!!!!

Omdat ze zo mooi is....vind ik....nog een foto ter afsluiting!!

Because she's so beautiful....IMHO....I close with another picture of her!!

Groetjes; fien


3 opmerkingen:

Grit zei

I love the wonderful pictures from your dogs. The baby is so cute. Enjoy the wonderful time.
Greetings grit

Marit zei

Hahahaha, volgens mij heb alleen jij daar last van hoor, ik ken dat helemaaaaaaaaal niet! ucheleuche.... E. was de deur nog niet uit en zijn kamer was al in beslag genomen ;-P Als ik naar Nederland moet, is zijn kamer mijn atelier.... doosjes waren niet langer genoeg! Heerlijk geschreven weer!

quiltfien zei

Thank you Grit, there will come more pictures....she's so cute and growing fast!!

hahahaha Marit....ja, bekend verschijnsel, had nooit gedacht dat jij daar ook last van hebt!! ;-)
Inmiddels heb ik bijna een heel quilthuis hihihihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...