liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

vrijdag 31 oktober 2014

veldhoven en weer verder.......

Het zit er weer op, de open europese quiltkampioenschappen.
Mijn quilt mag open en bloot op internet, even geen geheimen meer!!
Vincent and me.
Zelf vind ik het met de machine geborduurde  zelfportret van Vincent van Gogh geweldig!
Op haar site staan alle quilts mooi op de foto oa de mijne, dankjewel Shirley!


It's over again, the open european quilting championship.
I can show my quilt , no secrets anymore.
Vincent and me.
I myself think that the machine stitched selfportrait of Vincent van Gogh is great!
On her site you can find a lot of pictures of all the quilts including mine, thank you, Shirley!

Heel leuk was het dat mijn quiltmaatje de derde plaats voor novice gehaald had!!!
Beetje jaloers en apetrots was ik op haar ;-)!
En terecht stond ze te stralen naast haar haar winnende quilt.
Proficiat meid !! En geweldig dat je quilt nu lekker gaat toeren over de wereld ( wie zou er niet mee willen gaan ?? )


How great it feels when your quilting friend wins the third price for novice!!
A littlebit jealous and a  lot proud I am of her!!
She stands shining next to her winning quilt.
Congratulations!!!!
And it's great to know your quilt is going to travel around the world ( who wouldn't want to go with it??!! )

Zondag gingen we mijn quilt en het juryrapport ophalen.
En eigenlijk was ik best wel tevreden met mijn rapport.
Ik had 4 zevens en 5 achten, dus ik hoefde me niet te schamen ;-)
Maar een dag later kreeg ik een mailtje van mijn quiltvriendin of ik wist dat ik niet als novice maar als intermediate ingedeeld en dus beoordeeld was???
Nee, was me niet eens opgevallen.
Zover ik weet heb ik me als novice aangemeld, dus eerlijk gezegd loop ik al een paar dagen naast mijn schoenen!!!

Last sunday we went to collect my quilt and the jury's report.
I was satisfied with my report.
4 times a seven and 5 times an eight isn't bad, I didn't need to feel ashamed!!
But a day later I recieved an email from my friend in which she asked me if I was aware that I was classified  and judged as intermediate instead of novice.
I didn't know that, I entered  as novice....so I'm darn proud of myself now!!!

Toch maar weer met beide benen op de grond en gewoon doorgaan met allerlei projecten.
Niet alleen met quilten maar ook weleens wat andere dingen.
Ik had garen gekocht om eens een mooie sjaal te haken.

Het was angora, van de angorageit, dus ik verwachte een zacht garen.
Maarja....al eens een zachte geit gevoeld?
Nee....ik ook niet..dus de sjaal kriebelt behoorlijk en laat ik daar nu niet tegen kunnen.....

And then now down to earth again!!
I needed to start some new projects, not only quilting.
I bought some yarn to crochet a beautiful shawl.

The label said it was angora, from an angora goat.
So I figured it would be very soft.
But ever felt a soft goat??
No, me neither...the shawl itches and I can't stand it....

Weggooien is zonde dus toch maar verder gaan aan dit mooie patroon.
Misschien helpt er straks nog een van die truukjes zoals een nacht in de vriezer leggen, wassen met azijn, dat soort dingen....




It would be a shame to throw it away so I kept on crocheting with this gorgeous pattern.
Maybe one of the old tricks will help after all; putting it in the freezer for a night, washing it with vinegar, things like that.....

Nog een laatste foto van het haakwerk dan ...



A last picture from my shawl for now......

En hee...wat zien we daar ineens onderuit piepen?
En ja hoor, het bekende boek van An Moonen.
Bijna niet meer te krijgen.
En deze Fien heeft mooi de hand kunnen leggen op dit nette exemplaar aan een mooie prijs.
Aan de omslag zie je dat het niet nieuw uit de winkel komt.
Tis niet kapot ofzo, maar je ziet het..
De binnenkant is gewoon nog nieuw.
Niet of heel weinig gelezen.
Fien is zich ook nog aan het bedenken....zelf houden of door verkopen?


And what's that??
A very rare book from An moonen about old dutch quilts.
I bought this very decent book at a good price ( prices are going way up high for this book)
On the outside you can slightly see it's a used book.
But the inside is like brand new.
I'm still thinking if I keep it or sell it on......

Door dit boek komt er wel weer inspiratie.
En aangezien het afentoe echt herfstweer is, krijgt Fien weer veel zin om aan een nieuwe quilt te beginnen!


This book does inspire .
And as the weather welcomes the autumn, Fien feels like starting a new quilt again!.

Eentje met kleine blokjes deze keer.
dat houdt dus in dat je uren staat te snijden en nog niet ziet wat je gedaan hebt


This one has small blocks.
That means hours of cutting on just a little pile

Deze wordt het..ligt al een hele lange tijd te wachten



This one it's going to be...it's been waiting for me already some time

Maar het begin is er!!
Ik hoef al niet meer alles!!


A start has been made!

Omdat mijn hexagonnenquilt nu af is en ik toch iets moet hebben wat ik gemakkelijk mee kan nemen naar onze twee-mans bee op vrijdag komen deze bloemen wel goed uit.


Because my hexagon-flowerquilt is finished, I needed something I can easily take with me to our two-women-bee on fridays.
These little flowers do perfect!!

En tussendoor moet ik toch wel lachen om het kleine buurkatje dat maar niet snapt waarom het niet aan dat lekkere oranje hapje kan komen!!!



Meanwhile I keep on laughing with the little neighbour-cat that just can't understand why she can't eat that orange treat!!!!

Groetjes; Fien

2 opmerkingen:

Marie-José H zei

Ja het was weer super gezellig in Veldhoven. En ook als ik niks gewonnen had was het de moeite waard. Ik vond je quilt ook prima voor de dag komen. Hij hing met recht tussen de intermediate. Volgend jaar wordt het allemaal iets makkelijker. Maastricht is heel wat dichterbij dan Veldhoven.
Oh wat een schattig zwart katje is dat....en wat een geluk dat er een raam tussen de vogel en de poes is...:)

Shirley zei

Het was een geweldige tentoonstelling, en wat knap gemaakt en terecht mooie beoordeling kreeg jouw quilt! Wat ben je aan een leuke quilt begonnen, enige kleuren ook!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...